19 Şubat 2013

Dudaklara Yardım !

Kış ayları geldiğinde en çok yaşadığım sorun ve çevremde en çok duyduğum sıkıntı dudakların çatlaması oluyor. Kadın erkek farketmeden herkes bu sorunla baş etmeye çalışıyor. Hatta öyle ki eskiden sırf bayanlar için renkli değişik tatlarda rujlar varken, şimdi erkeklerin de kullanmasına yönelik aromalı ama renksiz dudak nemlendiricileri ve koruyucuları çıktı. 

Ben önceden hep Nivea kullanıyordum. Çilekli, vişneli, parlayan felan derken şu anda ne yazık ki bu ürünlerin dudağım için yeterli olmadığını farkettim ve bir araştırma içine girdim. Eğer diyorsanız ki ben hiç bir şekilde satılan dudak nemlendiricilerine inanmıyorum, daha anane yöntemi lazım bana, o zaman ben de bir çözüm var: saf vazelin. İster eczanede kendiniz yaptırın, isterseniz yine eczanede satılan yıllardır ailelerimizin kullandığı Vaselin markasının ürününü alın. Her iki durumda da işe yarıyor. Ben eczacıma benim için yapmasını rica ettim ve onu küçük bir kapaklı kutu içine yerleştirdim. Makyaj çantamda benimle her yere geliyor. 

Bunun yanı sıra daha nane aromalı bir tercih yapıp, biraz daha farklı bir ürünü denedim. Blistex'in Lip Relief Cream olarak satılan ürünü gerçekten güzel. Ruj şeklinde ama sıkarak kullanılan türden. Ama bunun da daha farklı çeşitlerini bulmanız mümkün. Benim kullandığım içinde Camphor ve Thymol var. Ayrıca güneşin zararlı ışınlarına karşı koruyor. Değişik türde ki ürünlerinin fiyatı 6 ile 10 TL arasında değişiyor.



Bir diğer ürünümüz ise Carmex. Eczanelerde ya da güzellik ve bakım malzemesi satan yerlerde çok rastlamadım. Ama amerikadan gelen ürünleri satan yerlerde rahatlıkla bulabilirsiniz. Hani amerikan pazarı diye adlandırılan ve ithal ürünler satan yerlerden bahsediyorum. Ayrıca Carmex'in antiseptik özelliği de bulunuyor. Çeşitlerine gelince ise çilekli, kakaolu, ballı ve sade olarak bulmanız mümkün. Gerçekten mucizevi dudak kremlerinden biri olduğunu düşünüyorum. Fiyatı 10-15 TL arasında değişiyor ürünlerine göre.


Ve son olarak şu an çok gündemde olan ve hemen her yerde bulabileceğiniz bir ürün var karşımızda : Burt's Bees. Bu üründe gerçekten iyi bir nemlendirici ve besleyici. İçerisinde E vitamini ve başka yağlarda bulunuyor. Bu markanın ürünlerinin içerisinde isminden de çağrışım yapacağı gibi ayrıca bal da yer alıyor. Fiyatını da 10-13 TL arasında olacak şekilde bulmanız mümkündür.


Dudaklarımızın yüzümüzde önemli bir yere sahip olduğu ve insanların da ilk etapta yüzümüze baktığı düşünülürse, hadi bakalım bakım yapmanın zararı olmaz :)


1 yorum:

  1. hihihhihii :)
    evett yüz bakımı çok önemlii :)
    sen önce dudaklardan başlayalım demişsin çok da iyi yapmışsın :)
    bende hep nivea kullanıyorum ama çok etkili olmuyor malesef dediklerine bir bakayım bulursam alayım :)
    zaten vazelin hep var :)

    YanıtlaSil