15 Şubat 2013

Hamlakit Cafe

Bir televizyon kanalım olsa ve bir günlük programın hepsini Ankara tanıtımına ayırsam, yemek bölümünde mutlaka gidilmesi gereken yerlerin başında Hamlakit Cafe'yi koyardım sanırım. Buram buram Karadeniz esintisi kokan ama onun dışında herkesin midesine hitap eden yemeklerin kokusu ile bizi cezbeden küçük, sıcacık, aile işletmesi olan bir yer. Konya yolu üzerinde giderken Gölbaşı çıkışında bulunan Shell benzin istasyonu içinde bir mekan burası.

Aile üyelerinin çalıştırması sebebi ile de olsa gerek, ailenizi de alıp gidebileceğiniz, gece çorba içmek için de uğrayabileceğiniz, hafta sonları kahvaltıya, hafta içi öğle yemeklerine ve akşam yemeği ziyafeti yerine de bulunmanız gereken bir yerden bahsediyorum. İlk bakışta görmek zor oluyor ama siz sakın burda yok deyip geçip gitmeyin, çünkü dediğim gibi küçük bir yer. Arabanızı park edin ve girin benzinliğin içine doğru. Hani benzinlik deyince buram buram yemek kokusu yerine, pis benzin mazot kokusu gelecek diye de düşünmeyin. Ben bu konuda hassas biri olarak o güzelim yemek kokuları dışında birşey koklamadım henüz. 




İçerisi de dışarıdan görüldüğü gibi çok fazla büyük değil. Sıra sıra dizilmiş tabureler var. Şöyle taburelerin üstünde kendinize bir yer bulmaya çalışın. Hatta bazen kasanın yanında bile oturup yemeniz gerekebiliyor yoğun olduğunda. Yemeğinizin gelmesi 3-5 dakikayı geçmez zaten. Bu sırada sıkılmanız hele hiç mümkün değil. Çünkü duvarların her yerinde fıkralar, resimler, özlü sözler ve gazetede çıkan mekan hakkında ki yazıları okumanızda mümkün. Şahsen ben her seferinde farklı yerde oturup hepsini okumak için çaba harcıyorum. Hele de benim gibi bir tarafınız da karadenizlilik ağır basıyorsa, işte o zaman arka fonda çalan karadeniz müzikleri ve çalışanların bu müziğe eşlik etmesi sizi alıp götürüyor. 




Biraz da yemeklerden bahsedelim. Kuymak, ızgara köfte, sucuklu kaşarlı menemen, mercimek çorbası, kaymaklı ekmek kadayıfı, laz böreği, ciger, hamsi, kuzu sis, kelle paça, iskembe çorbası, muhlama, bal kaymak vb. gibi daha bir çok ızgara, meze, çorba, kahvaltılık ve tost çeşitleri mevcut. Mezelerin birçoğu kendi üretimleri, ayrıca tereyağı, balık ve bir kaç diğer malzemede karadenizden geliyor. Laz böreğini ise yine karadenizli bir tanıdıkları yapıyor her gün. 





Fiyatlar konusuna gelince ise gerçekten çok şaşıracaksınız. Bir kere içtiğiniz çaydan para almıyorlar ve bence bir mekanda çay bedavaysa o mekan kendisine ve yemeklerine fazlasıyla güveniyor demektir. Biz 5 arkadaş köfte ekmek ve ayran aldık , toplamda 36 TL verdik. İki kişi gittiğimizde ise 2 kaşarlı tam karışık tost ile laz böreği yedik, çaylarımızı içtik ve 13 TL verdik. Fiyatlar gerçekten muhteşeminde ötesinde. Zaten koca tabela ile neyin ne kadar olduğunu ortaya döktüklerini de görebilirsiniz.




Ankara'da ki herkese sesleniyorum, hadi gidin ve keyfini çıkarın! Ankara dışında ki arkadaşlarımız da bir gün mutlaka yollarını burdan geçirsinler ve uğrasınlar. 



1 yorum:

  1. Bende gelemez miyimm? Hem işten çıkıyorum şuan açım ben :)
    Önemli olan ne yediğin her zaman dediğim gibi işte. Nerde nasıl bir mekan olduğunun çok da önemi olmaya biliyor. Yanında sevdiklerin dostların da var sa eğer o küçük mekan bile sana cennet oluyor!!
    Afiyet olsun şimdiden :)

    YanıtlaSil