08 Mayıs 2013

"Kız Beşikte, Çeyiz Sandıkta"

Yazı başlığımda ki atasözünden anlaşılacağı üzere, eğer bir kız çocuğunuz olduysa, size tavsiyem bir elinize şiş bir elinize ipi alıp hemen örgü nakış işlerine başlayın derim. Mağlum bu ara evlilik koşturmacası içerisine girmişken bütün ev dekorasyonu, ev tekstili ve mutfak gereçleri satan mağazalar benim ikinci evim, çalışanlar ise bir akrabam oldu sayılır, zira o kadar çok geziyor ve alıyorum ki, bu konu ile ilgili deneyimlerimi paylaşıp evleneceklere biraz yardımım olsun dedim. Ben öncelikli olarak bu yazımda size çeyizin tekstil kısmından bahsedeceğim. Çünkü tüm çeyiz bilgilerimi vermeye kalkasam sayfalar dolusu yazabilirim. Ama merak etmeyin şu telaşlarımı tamamlayıp tam anlamıyla herşeyi bitirince bir bir ne alındı ne etti, hatta listeler ile size yardımcı olacağım. 
Yıllar öncesinden beri babaannem onu her ziyarete gidişimde koca koca hurçların olduğu dolapları gösterir, bak bunlar senin çeyizin üstünde adın var, şunları şunları aldım,bunları ördüm, daha şunları yapıyorum, şurdakileri sana sakladım gibi sözler söylerdi. Annemde aynı şekilde yılda dört defa periyodik muayene gibi yaptıklarını ve aldıklarını döküp çeyiz kontrolü yapardı. Tabi bunu ortaokul lise ve üniversite çocuğuna söylemenin bir anlamı yok değilmi. Şahsen ben anlamsız bulurdum. Bunları mı kullancam, çok demode, ben dantel sermem, artık şunlar moda gibi cümleler kuruyordum. Ta ki bundan 2 sene öncesine kadar. Şimdi ise yana döne şu dantel eksik, masa örtüsüne işleme lazım, rahibe işi örtü, tel kırma, nakış gibi terimleri ezber edinmiş durumdayım. Annem bak burda bu var, el yapımı hepsi dedikçe mutlu oluyorum, onu da ver bunu da ver, daha şunu da yaptır diye söyleniyorum. Yani demek istediğim şu ki, eğer geleneksel bir aileniz varsa ve geleneksel bir aileye gelin gidiyor iseniz bu çeyiz işine en az iki sene harcamanız gerekecek. El yapımı örtüler, yorganlar, danteller ve bunlar gibi özel ürünleri bulmak artık çok zor. Marifetli bir anne varsa yaşadınız, yoksa hemen bir çeyiz yapan bayan bulun derim. 


Ama işin güzel tarafı bu gelenekselliği koruyan ve yine özel ürünlere , el yapımı işlere özen gösteren mağazalar var. Fabrika işi basımların yanı sıra bu tarz ürünleri oralarda bulabilmeniz mümkün. Dedim ya vaktimin çoğu çeyiz almakla geçiyor diye, artık bu işin kolayı var, nasıl bayanlar olarak internetten kıyafet alıyorsak bu çeyizleri de ordan alabiliyoruz. Bir güzel seçip hemen hemen herşeyden birer tane aldım ben , dayanamadım ne yapayım.

English Home'un desenleri ve pembemsi tonlarında ki gerçekten ingiliz tarzını yansıtan ürünlerini çok beğeniyorum. Yatak örtülerinden, nevresim takımlarına kadar parça parça alıp kendiniz bir kombinasyon yapabilirsiniz. Ayrıca aksesuar olarak satılan dikiş kutusu, ayakkabı torbası gibi ürünleri de çeyizin kıyısına köşesine koymakta fayda var. Ben internet üzerinden alım yaptım. 100 TL üzeri olunca kargo ücretide olmuyor. Diğer tarafta hayran olduğum mağaza ise Chakra... Bir tatil esnasında gördüğüm oda kokusunun aynısını almaya gidince keşfettim. Özellikle banyo grubu konusunda favorim diyebilirim. Havlular, banyo aksesuarları yani bir banyonun dekorasyonu konusunda kesinlikle burayı tavsiye ediyorum. 



Zara Home ise bir bayanın uğramadan geçmediği bir yerdir. Çeyize koyacağınız sabahlık, pijama ve terlik gibi ürünlerde gerçekten çok hoşuma giden tasarımları var. Ürünlerin kalitesi çok iyi. Elinizle dokunduğunuzda ince ve yumuşacık ama bu hemen bozulacak gibi bir düşünce yaratmasın. Ben evlenmeden önce de kullandım, yani denendi ve onaylandı. Biraz daha kişiye özel tasarımlarınız olsun istiyor iseniz, size Haremlique mağazasını öneririm. İçeri girdiğinizde dahi mağazalar sizi özel hissettiriyor. Burada adınızın yazdığı yastık kılıfı, bornoz, havlu ve peştemal gibi çeşitli ürünleri sipariş ile yaptırmanız mümkün. 



Annemin keşfi ise Madame Coco. Annemin en sevdiği renk beyaz olduğu için olsa gerek, daha içeri girer girmez kendisini çok mutlu hissetmiş ve başlamış alışverişe. Gözüne güzel gelen beyaz ürünlerden ne varsa almış. Özellikle masa örtülerini buradan seçmiş annem, ben de çok beğendim. Son mağazam ise Laura Ashley. Eviniz için ihtiyacınız olan çeşit çeşit tekstil ürününü buradan almanız mümkün. Salon seti, yatak odası takımları, banyo ürünleri, ne ararsanız var Laura Ashley mağazalarında. 



Herkese çeyizini hazırlama işin de öncelikle sabır, sonrasında ise keyif diliyorum...Tüm aldıklarınızın ve yaptıklarınızın size mutluluk getirmesi dileği ile :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder